Sunday, September 4, 2011

♥Raya.. raya.. Raya aidilfitri♥

Salam semua..
Seronok tak beraya pada tahun ni??
Putri seronok je beraya..
Ada yang masih di kampung beraya lagi ke??
Mesti dah ramai yang pulang ke rumah masing2kan..
Maklumlah, kerja pun nak start dah..
Sekolah pun nak buka dah..

Putri 2 minggu sebelum raya dah duduk di kampung..
Putri beraya di kedua2 kampung belah mak (Perak) 
dan belah ayah (Klang).
Tahun ni Putri raya kampung mak dulu baru raya kampung ayah sebabnya tahun lepas beraya kampung ayah dulu..
Kami sekeluarga gilir2 setiap tahun..
Takda tragedi bergaduh, perang sebab berebut nak balik kampung mana satu yer..

Jom lihat gambar2 raya Putri..

Adik, Mak, Ayah, Putri dan Syam
Tahun ni kami sekeluarga tema purple..
Tapi sebelum tu Putri nak tunjuk sikit suasana sehari sebelum hari raya menjelma..
Persiapan raya yang dibuat di kampung Perak..
 


Haa.. Kami sibuk membuat lemang..
Makanan tradisi setiap kali raya..
Buat, bakar sendiri baru puas hati nak makan..
Kami buat lemang biasa, lemang jagung dan 
lemang pulut hitam..
Ada juga makanan2 lain yang kami sediakan..

Okay, kita sambung kisah pagi raya pula..
Pagi2 raya mestilah kena bersalam-salaman 
dan bermaaf-maafan..



Lepas sesi memohon keampunan, tibalah saat yang dinanti2kan semua orang terutama budak2 seperti Putri ni..
Budak lagi ke Putri ni??
Masa untuk memungut duit raya.. Yeay!!


Semua orang gembira bila dapat duit raya tak kiralah budak2 sampaila ke mak cik, pak cik Putri..
Tapi tahun ni Putri dapat duit raya kurang berbanding dulu..
Tapi paling syok adik Putri bagi Putri duit raya tahun ni..
Dia dah kerja dulu dari Putri.. Putri masih tanam anggur lagi..
Heheheheee.. (^_^)

Lepas selesai sesi pungut duit raya, kami semua buat rombongan Cik Kiah ke Changkat Belengkor umtuk menziarahi kubur serta rumah sedara mara..
Semuanya ada 5 kereta..

Dekat kubur pun nak bergambar juga.. Ish2..
Model Basikal Tua.. ^_^
Putri dengan sepupu2
Bergambar dengan Tok Cu
Dua hari Putri raya dekat Perak..
Putri ziarah 4 buah rumah je, yang lain tak sempat..
Kawan Putri pun ada datang raya rumah opah Putri..
Siap bagi Putri dengan sepupu2 Putri duit raya lagi tu..
Suke..suke..sukeeee sangat..

Petang raya ke 2 Putri gerak pulang ke kampung belah ayah..
Malam baru sampai..
Nasib baik tak jam tapi ada accident berlaku di lebuh raya..
Rasa2 Putri takda yang cedera, kereta je yang kemek..
Putri nak pesan sikit nie..
"Beraya berayala jugak, keselamatan diri tu jaga yer..
Pandu berhati2 tau.."

Raya ke 3 Putri pergi beraya 3 buah rumah sedara..
Meh lihat gambar Putri di sana..




Putri banyak bergambar dengan sepupu Putri yang sorang ni je..
Belah ayah tak dapat raya banyak rumah macam tahun lepas sebabnya tak cukup masa dan banyak hal..
Adik Putri, Syam nak kena pergi Perak tangkap gambar orang nak nikah pada hari raya ke 4. Yela dia kan photographer..
Tapi lepas ni banyak lagi rumah yang kami nak ziarahi..
Tunggu kedatangan kami yer..
(^_^)

PECAH KACA PECAH CERMIN, SUDAH BACA JANGAN LUPA KOMEN!

4 orang doa Putri cepat kahwin!!:

AmyZana said...

raya thn ni x best laa... rse mcm ade sumting missing. :/

♥Putri ilyanie♥ said...

laa.. apa yg missing tu amyzana?

MaMa AiNi said...

cantiknya baju raya putri..colour purple lagi..bestnya beraya sakan ..mama tak raya pun..he2x..

cart kartika said...

wah meriah raya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...