Saturday, September 24, 2011

♥Peringatan!! Sila berhati-hati♥

Ni Putri dapat dari facebook dan ingin kongsikan kepada korang semua terutama kepada kaum wanita..
Sila baca dengan teliti yer..

Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong. Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah selesai memenuhkan tangki minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin meninggalkan stesen tersebut, atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu sesuatu yang berlaku dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar tunai. Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan pembayaran menggunakan kad kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan tersebut dan bersiap sedia untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita tersebut masuk ke dalam kaunter kedai untuk membayar tunai.
Dengan perasaan sedikit marah, wanita itu terus masuk ke dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh dia menipu. Atendan tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan teliti. Atendan memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah melihat seorang lelaki telah masuk ke dlm kereta dan bersembunyi dikerusi belakang . Dengan segera beliau telah menghubungi pihak polis. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera melihat pintu keretanya terbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu dengan tergesa-gesa.

Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian untuk permulaan geng jenayah terbaru dimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan seorang wanita. Salah satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan dan menyusup masuk ke dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada waktu malam. Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa menculik mereka dan kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka.
Kaedah lain adalah dengan memaksa wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka,

Sila sebarkan ini kepada wanita lain, orang muda dan tua.

Pertama 
Wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke dalam kereta pada waktu malam.
Kedua  
Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-mata ingin mendapatkan tempat letak kereta percuma!
Ketiga 
Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam!

Ini adalah situasi sebenar! Penculikan! Pembunuhan!
 Putus dan anggota badan dicerai-ceraikan! 
Ini semua berlaku di Malaysia !

Jadikan amalan :
1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun 
anda meninggalkan kereta sebentar.
2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta.
3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran anda dan individu lain di dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam..
(^_^)


Psst: Nasib baik Putri ada motor je.. Tapi masih xselamat juga.. Huhuuuu..

PECAH KACA PECAH CERMIN, SUDAH BACA JANGAN LUPA KOMEN!

10 orang doa Putri cepat kahwin!!:

izzahdegreat said...

seram gile aku bace cite nih...aishh mintak simpang le jd bnde3 ni, amiinn =,=

♥Putri ilyanie♥ said...

tau xpe.. minta2 kite dijauhkan dri terkena bende mcm ni

yen(toka ziizokukuto) said...

terima kasih kerana berkongsi,,memang semua patut tau ni :)

Ratu Lissa said...

thanks sharing (:

dill said...

saye pun ade bace pasal ni aritu.

dill.

c Kartun said...

kenapa la wanita selalu jadi mgsa..

Miss A said...

huuu scary je.. tak paham la kenapa nak dibakar2 semua.. bertambah2 seksa mayat gadis yang kena rogol tu, huhu


smoga kita semua sentiasa dilindungi, insyaAllah...

Elie Lily said...

skrg ni macam2 bnda boleh jadi!
mintak simpang jadi kat kita semua..

MaMa AiNi said...

macam2 skrg ni !!..malaysia dah tak selamat lagi..hu2x..

♥Putri ilyanie♥ said...

tula mama.. takutkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...