Friday, June 17, 2011

♥Alaa..Nora Elena dah habis♥

Aku percaya ramai yang menonton cerita Nora Elena kat TV3 kan.. Mesti ramai yang perempuan macam aku ni tergila2kan Seth Tan.. Yang lelaki pula mestilah tergila2kan Nora Elena..
Betul tak kawan2? Heee..
Semalam tamat segalanya kisah Nora Elena..
Terungkai segala persoalan yang bermain di fikiran penonton..
Bagi aku cerita tu sangat best..
Teringinla nak ada suami macam Seth Tan.. Heee..
Rasa nak cepat2 kahwin pun ada..
Walaupun Seth Tan dulu membuat kesalahan besar dalam hidup(merogol), tapi sekurang2nya dia nak bertanggungjawab, berusaha mencari balik dan berkahwin dengan Nora Elena(mangsa rogol). Dia pun sentiasa bersabar dalam tempoh perkahwinan dia dengan Nora dan sentiasa berusaha untuk mendapatkan kemaafan dari Nora. Berkat kesabaran dia dan terbukanya hati Nora untuk memaafkan, akhirnya mereka hidup aman bahagia..

Bukan macam sesetengah lelaki kat luar sana, dah la merogol anak orang, tak nak bertanggungjawab malah ada yang sanggup membunuh selepas merogol.. 
Insaflah wahai manusia..
Watak Yvonne dalam cerita ni berjaya membuat ramai penonton sakit hati, bengang dan benci dengan dia.. Gila Yvonne tu.. Berusaha nak mendapatkan apa yang dia suka(cinta hatinya-Seth Tan) walaupun dengan cara yang salah.. Sampai gila dia jadinya.. Kasihan.. Terlalu taksub cintakan Seth Tan tu..
Oleh itu, kita kena sedar, jangan terlalu taksub cintakan seseorang itu tau.. 
Terima takdir yang Allah dah tentukan seadanya.. 
Redha sajela..

Cerita ni menarik dan mempunyai banyak mesej yang berguna untuk kita semua.. Ingat tau semua...
"Semua orang yang melakukan kesalahan berhak mendapat peluang kedua"
Ok sampai sini saje nak berceloteh pasal entry ini..
Rindu dengan Seth Tan.. Huhuhuuuu..



PECAH KACA PECAH CERMIN, SUDAH BACA JANGAN LUPA KOMEN!

2 orang doa Putri cepat kahwin!!:

MaMa AiNi said...

salam pagi..putri..aha mama pun layan nora elena ..akhirnya bahgia juga mereka ya..memaafkan adalah sesuatu yg paling indah..biarpun tak seperti seth tan..he2x..redha jelah apa yg ditentukan olh Allah...spt mama ni !! hu..hu..

♥Putri ilyanie♥ said...

Best kan cerita tu mama.. heheee.. betul2.. memaafkan sesuatu kesalahan amat penting.. sedangkan Allah pun sudi memaafkan hambanya, apatah lagi kita..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...