Tuesday, July 3, 2012

♥Bila mak tanya: Bila nak kahwin?♥

Korang pernah tak mengalami situasi ini?
Si ibu bertanya: "Bila nak kahwin?"
Apa perasaan korang masa tu?
Cuba kongsi sikit dengan Putri..

Baru2 ni mak Putri tanya Putri soalan itu.
Terkejut Putri. Terdiam tiba2. Huhuuu..
Tak sangka akan keluar soalan tu seawal ini.
Putri cakaplah muda lagi. Nanti2lah.
Mak Putri cakap muda apa, dulu mak pun kahwin awal.
Bila Putri kata paling lewat umur 27 tahun, mak kata lewat.

Dalam hati Putri nak je cakap dengan mak:
"Mak, bukan org tak nak kahwin, tapi takda calon lagi. 
Masih single lagi. Kalau ada calon org kahwinlah. 
Dah tak laku ke,lewat sangat ke kalau tak kahwin sekarang. 
Tengoklah kalau ada jodoh dengan sapa2.  -_- "

Putri kumpul je duit dari sekarang.
 Kalau ada sapa2 masuk minang Putri terima je. 
Orang kata bercinta lepas kahwin baru lebih seronok 
dari sebelum kahwin kan.
Putri harap boleh dapat pasangan hidup yang ikhlas 
cintakan Putri dan sanggup terima Putri seadanya.
(^_^)


PECAH KACA PECAH CERMIN, SUDAH BACA JANGAN LUPA KOMEN!

2 orang doa Putri cepat kahwin!!:

mama aini said...

assalam..ehem..tak sabar mak nak bermenantu ek?..ahaha..* mama gurau je tau..hu2x..insyaallah putri akan bertemu org yg ikhlas menerima putri seadanya..amin..

izzahdegreat said...

ahaha...itulah soalan mak2 kite akan tanye kalo umo dh meningkat ni..sabo2, hihii, soalan standard tu ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...