Monday, December 12, 2011

♥Bersih & kemas mencerminkan diri♥

Hari ini Putri nak berceloteh mengenai 
kebersihan dan kekemasan..
Putri ni seorang yang sangat titik beratkan
soal kekemasan diri mahupun tempat tinggal..
Putri pantang lihat sepah-sepah nie..
Boleh buat Putri rasa serabut dan mulalah
rasa nak marah dan mengamuk je..

Cuma kadang-kadang je bila Putri agak malas,
Putri biar je.. Malas nak kemas.. Heeee...
Sesiapa yang pernah tinggal dengan Putri,
tahulah macam mana perangai Putri..
Mesti tak tahan dengar Putri membebel
sebab buat sepah, tak kemas..

Lagipun Islam sangat titik beratkan soal kebersihan..
"Kebersihan itu sebahagian daripada iman"

Ni gambar rumah sewa Putri!!
Putri baru pindah ke rumah sewa..
Hari tu semasa housemate Putri takda,
Putri kemas 1 rumah walaupun tengah tak sihat..
Yela baru duduk situ beberapa hari Putri tak sihat..
Jadi, Putri kemas rumah, cuci kipas yang penuh habuk,
kemas dapur, lap sana sini, cuci peti ais, semuanyalah..
Tak lupa juga kemas dan bersihkan bilik Putri sendiri..

Bila sekeliling kita bersih, kita pun jauh daripada
sebarang penyakit dan hidup sihat dan ceria..
Masa Putri tengah kemas2 rumahkan..
Putri terpikir nak cari duit lebihlah..
Putri terpikir nak ambik upah kemas rumah..
Ada sesiapa nak upah Putri tak??
Heheheheeee.. (^_^)

PECAH KACA PECAH CERMIN, SUDAH BACA JANGAN LUPA KOMEN!

5 orang doa Putri cepat kahwin!!:

mama aini said...

rajinnya..sesuai jadi menantu pilihan !!!..ya putri kebersihannya melambangkan peribadi seseorang..ha2x.. nak ambil upah kemas rumah?..

♥Putri ilyanie♥ said...

heheheeee.. tibe2 terpikir mcm tu.. tpi klo rmh yg terlalu kotor smpai xlalu nk pijak lntai rmh putri xnk lah..

Akubas86 said...

Nape aku terasa...

Ah sudah meja aku bersih tak bersepah pun...

izzahdegreat said...

ok...ade mesin basuh...xde laa bertimbun2 baju xbasuh lg hahaa...
cantik ah rumah sewa ko...weeii housemate cane ok x ?? ke aku lg baik hehe ;p

Zara said...

meh kemas 130.. upah, gule-gule sebijik.. kak, jom join contest.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...